lördag, november 26

inlägg hundrafyrtiotre.

Hur gör man egentligen för att ta det lugnt? Jag försöker jobba med mig själv. Försöker låta bli att stressa, att ta på mig för mycket, att planera veckor i detalj. Självklart gör jag ju alla de där sakerna ändå. Jag försöker lura mig själv att jag inte alls går runt och planerar, bestämmer och försöker hinna med saker. Jag låtsas som om jag bara halvbestämmer saker, har dem som förslag eller alternativ. Men sen kommer jag på mig själv, inser att jag går runt och tänker på vad jag ska på till exempel onsdag nästa vecka och blir skitförbannad. Jag blir så trött på mig själv och mitt huvud som uppenbarligen inte har en jävla aning om hur man gör när man tar det lugnt. Att inte ha någonting planerat för morgondagen ger mig ångest och det är väl uppenbart att jag inte vill ha ångest. Så jag planerar.

Orka ha både press på att hinna med allting, klara allting, göra allting samtidigt som jag känner mig pressad att ta det lugnt, chilla lite, vara spontan. Det är ju efterblivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar