onsdag, februari 16

inlägg femtio.

Eller: Saker att störa sig på under tentamensstudier

Början är alltid enkel, man har nyss kokat kaffe och solen är ännu uppe. Man makar ner sitt mjuka arsle i stolen och förbereder sig för några timmars totalt, fokuserat studerande. Tyvärr blir man pissnödig efter några koppar kaffe, så då beger man sig till toaletten. Där finner man det första störningsmomentet. Genom kissets ljud mot porslinet och den tunna badrumsväggen hör jag en kvinnas envetna, högljudda och uppenbart fejkade knullskrik. Hon tjuter och tjuter, jag försöker först bortse från det men sedan försöker jag istället införliva det i mitt pluggande, och försöker transkribera skriken. Var det där ett [a] eller kanske ett ett [ɛ]? 

Men förgäves. Skriken skiftar, avtar och ökar sedan i styrka igen. Blir galen och har väldigt svårt att återfå mitt inre lugn, men efter en knapp evighet tystnar de och går in i duschen. Kokar mer kaffe, sätter mig förnöjt ner för fortsatta studier och njuter av tystnaden. Men då, 
då börjar de borra och spika i väggen.

Nyinflyttade, nykära par:
Fuck you.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar